[quote]
marco - 28 juni 2020 om 23:35
"SIEG
Weet je, ik heb geprobeerd de discussie op een normale manier te voeren. Dat gaat blijkbaar niet. Zodra ik iets zegt heb jij de behoefte om sarcastisch te reageren. Prima, maar verwacht van mij dan ook geen normale reactie terug op de "wetenschappelijk bewezen" one-liner. Feit of fictie? Zeg het maar.
Weet je SIEG, ik kan het waarderen dat je de moeite neemt om artikelen op te zoeken die relevant zijn ipv die van een willekeurig dagblad voor waar aan te nemen. Je gaf ook een normale reactie op 26 juni 14:31, waarom niet op die toon de discussie voort zetten? We hoeven het niet eens te worden, maar iets meer ruimte geven kan prettig zijn."[/quote]
Eindelijk eens een normale reactie, dat heeft even geduurd. Ik kan me even niet heugen dat je al eerder geprobeerd hebt om een inhoudelijke discussie over dit onderwerp te voeren (je prikker van 26 juni 15:16 kwam nog het dichtste in de buurt), maar ik waardeer het dat je nu alsnog een poging doet.
Voor de goede orde, ik had de toon van de discussie zoals ik die inzette in de prikker die jij aanhaalt heel graag op dezelfde wijze voortgezet. Bij jouw reactie ging het echter al mis. Je begon al met de opmerking dat we 'tegelijkertijd aan het typen waren'. Feitelijk onwaar, want ik verstuurde mijn prikker 45 min eerder.
Vervolgens laat je na om inhoudelijk in te gaan op de door mij opgesomde verschillen en overeenkomsten met de griep, die duidelijk moesten maken waar de bewering vandaan komt dat Covid 19-virus niet erger is dan een griepje (en waar je nota bene zelf meerdere malen om gevraagd had). Je benoemt enkel dat jouw mortaliteit gebaseerd is op de op dat moment bekende cijfers in Nederland, terwijl ik in mijn prikker nu juist betoogde welke kanttekeningen bij die cijfers geplaatst moeten worden.
Die 12% mortaliteit waar jij op uitkomt is derhalve niet juist, uit recente onderzoeken blijkt dat dit in werkelijkheid 0,1% is. Je noemt dit, ik citeer, een ‘“wetenschappelijk bewezen” one liner’ gevolgd door de vraag of het feit of fictie is? Ik vraag me daardoor af of je wel enige notie hebt van wetenschappelijk onderzoek en welke waarde daaraan kan worden ontleend. Hierbij nogmaals het bewuste artikel dat door
z24 geplaatst werd en een overzicht van feiten (dwz wetenschappelijk onderbouwd) over Covid-19 bevat:
https://swprs.org/a-swiss-doctor-on-covid-19/
Wees verder niet ongerust, ik ben geen anarchist en blijf me netjes houden aan de richtlijnen die vanuit de overheid/RIVM worden voorgeschreven (zelfs het mondkapje in het OV). Het nut en het effect ervan, behoudens het handen wassen, kunnen zogezegd echter in twijfel worden getrokken.