×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
Oudnoord
Wat mij opvalt is dat deze uitzending van nieuwsuur na de verkiezingen van hugo de jonge / pieter omtzigt is uitgezonden anders had het misschien net even iets anders uitgezien.

Ik wilde hier nog de documentaire/ serie van Srebrenica posten die vorige week was uitgezonden 3 dagen door bnnvara maar kan ik kan het niet vinden ( ja ik weet heeft niets met corona te maken ).

Was gewoon nieuwsgierig wat jullie hier van vonden.
groeten van een veteraan.
vr 17 juli 2020 om 10:51 - 17 juli 2020 om 10:51 # 173522
thebeast4000
Oudnoord

het is een schande wat er gebeurt is. maar dit is nog niet afgelopen, dit gaat nog een fatsoenlijk staartje krijgen, en dat is volkomen terecht.
vr 17 juli 2020 om 09:14 - 17 juli 2020 om 09:14 # 173504
thebeast4000
viro

en viro? ook in deze reportages vallen de woorden dat het strafbaar kan zijn wat er gebeurt is. bij wie ga je nu zeggen dat dat niet kan?
vr 17 juli 2020 om 08:57 - 17 juli 2020 om 08:57 # 173500
Oudnoord
reportage van nieuwsuur mbt corona / mondkapje/rivm deel 1 van woensdag 15 juli 2020 :

https://www.npostart.nl/nieuwsuur/15-07-2020/VPWON_1310858

reportage van nieuwsuur mbt corona / mondkapje/rivm deel 2 van donderdag 16 Juli 2020:

https://www.npostart.nl/nieuwsuur/16-07-2020/VPWON_1310859

Nou Hugo de Jonge je wilde hier niet op reageren op deze uitzending van nieuwsuur dat zegt mij genoeg.

vr 17 juli 2020 om 08:38 - 17 juli 2020 om 08:38 # 173498
matrix
Amerika breekt weer dag records.
Ze zullen en moeten de wereld domineren, ook met corona ???
Keep pushing... ?

Intussen:
Wassen eij onze handen stuk ??
Niezen en hoesten in onze elleboog ?
Houden afstand
Denken aan onze kwetsbare medemens
En hebben het virus, voor nu, onder controle.
vr 17 juli 2020 om 08:37 - 17 juli 2020 om 08:37 # 173496
thebeast4000

https://www.hartvannederland.nl/nieuws/2020/zomerreces-debat-rivm/

" SP, GroenLinks, PvdA en de Partij voor de Toekomst zijn geschrokken van het beklag van zorgpersoneel en -bestuurders dat Nieuwsuur heeft opgetekend. Doordat het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) het bijvoorbeeld voor hen niet nodig vond om mondkapjes en dergelijke te dragen, zijn medewerkers en de mensen voor wie ze zorgden blootgesteld aan het coronavirus en mogelijk besmet, stellen ze. Het ministerie van Volksgezondheid zou te weinig met hun zorgen hebben gedaan. "
vr 17 juli 2020 om 08:35 - 17 juli 2020 om 08:35 # 173494
Sieg
[quote]ahk - 16 juli 2020 om 18:14

Pfffff Atalanta Bergamo - Valencia ?? Inderdaad geen enkel effect gehad op COVID-19.
Kruip eens onder je steen vandaan svp."[/quote]

Dat staat nog niet vast geloof ik, maar indien wel dan is het waarschijnlijker dat besmettingen in binnenruimtes zijn overgedragen, bv tijdens het reizen naar het stadion, in horecagelegenheden of in de hotels waar ze verbleven.

do 16 juli 2020 om 18:52 - 16 juli 2020 om 18:52 # 173456
AHK
[quote]ahk - 16 juli 2020 om 18:14
"SIEG - 16 juli 2020 om 13:58
"https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5171672/kritiek-veiligheidsberaad-schreeuwverbod-voetbal-stadions

Nogmaals het bewijs dat die maatregelen helemaal niet goed doordacht en te rechtvaardigen zijn. Zo inconsequent en onrealistisch als maar kan. En het belangrijkste, helemaal niet eens effectief in de buitenlucht."

Pfffff Atalanta Bergamo - Valencia ?? Inderdaad geen enkel effect gehad op COVID-19.
Kruip eens onder je steen vandaan svp."[/quote]
Waarbij ik wel wil aangeven dat het geschreeuw in een stadion niet te handhaven is, en ook onoverkomelijk

do 16 juli 2020 om 18:15 - 16 juli 2020 om 18:15 # 173453
AHK
[quote]sieg - 16 juli 2020 om 13:58
"https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5171672/kritiek-veiligheidsberaad-schreeuwverbod-voetbal-stadions

Nogmaals het bewijs dat die maatregelen helemaal niet goed doordacht en te rechtvaardigen zijn. Zo inconsequent en onrealistisch als maar kan. En het belangrijkste, helemaal niet eens effectief in de buitenlucht."[/quote]

Kruip eens onder je steen vandaan svp.

do 16 juli 2020 om 18:14 - 16 juli 2020 om 18:14 # 173452
Sieg
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5171672/kritiek-veiligheidsberaad-schreeuwverbod-voetbal-stadions

Nogmaals het bewijs dat die maatregelen helemaal niet goed doordacht en te rechtvaardigen zijn. Zo inconsequent en onrealistisch als maar kan. En het belangrijkste, helemaal niet eens effectief in de buitenlucht.
do 16 juli 2020 om 13:58 - 16 juli 2020 om 13:58 # 173407
NikS
Lijkt mij dat er minder IC gevallen en doden zijn. Anders kopten de usual suspects (Telegraaf, L1) dat wel met hele grote krantenkoppen en berichten. Verschrikkelijk deze praktijken.
wo 15 juli 2020 om 11:13 - 15 juli 2020 om 11:13 # 173280
Mahispe
[quote]sieg - 13 juli 2020 om 19:22
"
THEBEAST4000 - 13 juli 2020 om 13:00
"MAHISPE

mogen er ook wel bijvertellen dat er nu ook 100 x meer getest wordt. dan ga je automatisch meer besmettingen zien lijkt mij. is belangrijker hoe het zit met de zware gevallen, blijven die laag of gaan die ook in een behoorlijk tempo omhoog?"

Op die vraag ga je geen antwoord krijgen hier."[/quote]

Nee
Idd niet hier haha
di 14 juli 2020 om 18:13 - 14 juli 2020 om 18:13 # 173219
Mahispe
https://www.hartvannederland.nl/nieuws/2020/corona-update-stijging-besmettingen/

Ik zie nog aankomen dat publiek alsnog geweerd wordt straks
di 14 juli 2020 om 18:12 - 14 juli 2020 om 18:12 # 173218
NikS
Virussen muteren ook naar minder gevaarlijke varianten, in de toekomst is covid19 misschien net zo'n onschuldig virus als het verkoudheidsvirus.
ma 13 juli 2020 om 19:34 - 13 juli 2020 om 19:34 # 173036
Sieg
[quote]thebeast4000 - 13 juli 2020 om 13:00
"MAHISPE

mogen er ook wel bijvertellen dat er nu ook 100 x meer getest wordt. dan ga je automatisch meer besmettingen zien lijkt mij. is belangrijker hoe het zit met de zware gevallen, blijven die laag of gaan die ook in een behoorlijk tempo omhoog?"[/quote]

Op die vraag ga je geen antwoord krijgen hier.
ma 13 juli 2020 om 19:22 - 13 juli 2020 om 19:22 # 173029
thebeast4000
een lockdown doe je om de druk op de ziekenhuizen te verkleinen. maar ik zie nergens de ziekenhuis en ic opname's omhoog gaan? dus meer positief geteste mensen en bijna geen oplopende cijfers in de ziekenhuizen.
ma 13 juli 2020 om 19:19 - 13 juli 2020 om 19:19 # 173028
viro
Belgie bijna 100 nieuwe gevallen per dag. Amerika bijna 100.000 per dag. Over in de wereld groeit het aantal besmettingen nog steeds hard door.

Die lockdown was gewoon prima. Van mij had die nog wat langer mogen duren. Maar wel de scholen open. Want de jeugd zit lang genoeg thuis.
ma 13 juli 2020 om 18:32 - 13 juli 2020 om 18:32 # 173015
thebeast4000
mahispe

mogen er ook wel bijvertellen dat er nu ook 100 x meer getest wordt. dan ga je automatisch meer besmettingen zien lijkt mij. is belangrijker hoe het zit met de zware gevallen, blijven die laag of gaan die ook in een behoorlijk tempo omhoog?
ma 13 juli 2020 om 13:00 - 13 juli 2020 om 13:00 # 172928
NikS
Mahispe Als dat waar is, is dat ontzettend klote. Hoop dat de anti-globalist Trump gewoon weer wint, maar in dit gekke verkiezingsjaar kan nog vanalles gebeuren vrees ik.
zo 12 juli 2020 om 16:21 - 12 juli 2020 om 16:21 # 172852
matrix
[quote]z24 - 11 juli 2020 om 13:39
"Dit is dus wat Maurice De Hond al sinds maart beweert....

STEEDS MEER BEWIJS ‘CORONA IS AIRBORN’
Toch blijven gezondheidsadviezen achter.

Regeringen beginnen langzaam hun beleid te veranderen vanwege de bezorgdheid dat kleine druppeltjes, SARS-CoV-2 kunnen bevatten. Na maanden van ontkenning, heroverweegt de WHO haar standpunt.

Convergerende bewijzen tonen aan dat SARS-CoV-2, het coronavirus dat verantwoordelijk is voor de COVID-19-pandemie, overgedragen kan worden via kleine druppeltjes, aerosolen genaamd, die door de lucht zweven en zich na verloop van tijd ophopen. Na maanden van discussie over de vraag of mensen het virus via de uitgeademde lucht kunnen overdragen, bestaat er onder wetenschappers toenemende bezorgdheid over deze transmissieroute.

Morawska en aerosolwetenschapper Donald Milton van de University of Maryland, College Park, ondersteund door een internationale groep van 237 andere clinici, infectieziektedokters, epidemiologen, ingenieurs en aerosolwetenschappers, publiceerden deze week een bericht in het tijdschrift Clinical Infectious Diseases, welke er bij de medische gemeenschap en de volksgezondheidsautoriteiten op aandringt om het potentieel voor overdracht via de lucht te erkennen. Ze vragen ook om preventieve maatregelen om dit type risico te verminderen.

De onderzoekers zijn gefrustreerd dat belangrijke instanties, zoals de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO), geen gehoor hebben gegeven aan het advies, in hun openbare berichten.
In reactie op het commentaar, heeft de WHO haar standpunt verzacht, door tijdens een persconferentie op 7 juli te zeggen, dat zij nieuwe richtlijnen zal uitbrengen over transmissie in omgevingen met nauw contact en slechte ventilatie. "We moeten openstaan voor dit bewijs en de implicaties ervan begrijpen met betrekking tot de transmissiewijzen, en ook met betrekking tot de te nemen voorzorgsmaatregelen," zegt Benedetta Allegranzi, technisch leider van de WHO-taskforce voor infectiebeheersing.

Morawska is 'echt blij, opgelucht en verbaasd' door de verklaring van de WHO.

Maandenlang heeft de WHO zich terughoudend opgesteld bij het idee dat er een aanzienlijke dreiging bestaat voor overdracht via aerosolen, die zich kunnen ophopen in slecht geventileerde locaties en door luchtstromen kunnen verplaatsen. De organisatie heeft volgehouden dat het virus voornamelijk wordt verspreid door besmette oppervlakken en druppels die groter zijn dan aerosolen. Deze worden gegenereerd door hoesten, niezen en praten en zouden relatief korte afstanden afleggen en snel uit de lucht vallen.
Door dit beleid zijn geen maatregelen genomen, die de overdracht via de lucht zouden kunnen voorkomen, zoals het verbeteren van de ventilatie van binnenruimten en limieten voor vergaderingen, melden de onderzoekers in hun bericht. “We zijn bezorgd dat het gebrek aan erkenning van het risico, voor door de lucht verspreide transmissie van COVID-19, en het ontbreken van duidelijke aanbevelingen met betrekking tot controlemaatregelen tegen het virus in de lucht aanzienlijke gevolgen zal hebben; mensen denken misschien dat ze volledig worden beschermd door zich te houden aan de huidige maatregelen, maar in feite zijn aanvullende maatregelen voor de lucht nodig voor verdere vermindering van infectierisico.

"Dit is nu met name van belang omdat de door de overheid opgelegde vergrendelingen gemakkelijker worden en bedrijven weer opengaan. "Om de pandemie te beheersen, moeten we alle infectiemiddelen beheersen," zegt Morawska, die voor het eerst contact opnam met de WHO met haar zorgen en begin april een samenvatting van het bewijsmateriaal publiceerde."[/quote]

Het loont altijd de moeite om te bekijken of de motivatie om kritiek te leveren, geld (money, moneten, doekoe, stuivers) is of ego gedreven (en dus geld en macht).

Dit zijn de zaken waar het bij 98% van de mensheid om draait.

Dus altijd goed om even te onderzoeken wat nu de werkelijke drijfveren van kritiek zijn.

Het Duitse onderzoek dat antistoffen snel weer afnemen is op zijn minst alarmerend.

zo 12 juli 2020 om 12:51 - 12 juli 2020 om 12:51 # 172843
matrix
Trump gesignaleerd met mondkapje ???
zo 12 juli 2020 om 12:51 - 12 juli 2020 om 12:51 # 172842
Mahispe
08.00
Een Duits onderzoek onder genezen coronapatiënten uit München toont aan dat het aantal antistoffen in het bloed van mensen die besmet zijn geweest met het coronavirus snel afneemt. Dat betekent dat er geen langdurige immuniteit is tegen het virus. Dat is slecht nieuws voor de effectiviteit van de vaccins waaraan gewerkt wordt, benadrukt de NOS. De uitkomsten van het Duitse onderzoek ondersteunen de bevindingen van Chinese onderzoekers. Die meldden in het tijdschrift Nature Medicine dat de antistoffen in het bloed na twee maanden sterk afnemen. Dat is vooral het geval bij patiënten met een mild ziektebeeld, maar ook bij patiënten die flink ziek zijn geweest door het virus.

Het laait dus gewoon weer op.
Weer een a der vaccin nodig dus
zo 12 juli 2020 om 12:18 - 12 juli 2020 om 12:18 # 172841
Z24
marco, iedereen heeft z'n eigen belevingswereld, daar ben ik mij terdege van bewust.
Daarom laat ik mijn oren ook niet alleen hangen naar het RIVM of 'de tegenpartij(en)'.

Er moeten altijd goede, kritische vragen gesteld worden, en die kunnen ook wel eens hard en/of gevoelloos lijken.

In mijn ogen is het nu deels BS wat er aan regels is.
Wel met 5 man in een auto, en 1,5 mtr afstand op een terras?! Dat is niet uit te leggen.
Koopmans die schoorvoetend toegeeft, dat er aan aan 'het vliegbesluit' voornamelijk economische redenen ten grondslag liggen.
En dan moet er een Hepa filter onderzoek komen om dat besluit te ondersteunen, wat dus niet gegrond blijkt te zijn.

Buiten is er nagenoeg geen kans op besmetting, daar zijn zelfs de geleerden het over eens, geef dat dan vrij.

En binnen kan 1,5 mtr zelfs niet voldoende blijken, dus daar moet je m.i. zelfs strenger kijken naar ventilatie ed.

En dan heb je nog het begrip proportionaliteit.
Heiligt het doel, de middelen?

Eerst kondigt Rutte aan dat we voor groepsimmuniteit gaan, later ontkent ie dat hij dat gezegd heeft?!

Zeg 't maar.
zo 12 juli 2020 om 09:35 - 12 juli 2020 om 09:35 # 172825
NikS
Afzakken bedoel ik mee afzwakken!
zo 12 juli 2020 om 07:55 - 12 juli 2020 om 07:55 # 172817
NikS
AHK Ik heb nooit gezegd dat het virus niets voorstelt! Wel dat er veel te veel paniek is gezaaid. Vooral die toestanden in België, en nu de schijnveiligheid met mondkapjes. Desondanks, een kant en klare oplossing is er niet, maar een vaccin geloof ik absoluut niet! Virussen muteren constant, en het goede nieuws is gelukkig dat virussen vooral afzakken (zoals SARS dat nooit in Europa heeft huisgehouden).
zo 12 juli 2020 om 07:55 - 12 juli 2020 om 07:55 # 172816
Marco
Z24

Dat is ook je goed recht! Maar het is net welke bril je opzet. Ben je tegen de maatregelen dan kun je tig publicaties vinden die je steunen. Ben je voor, idem. We weten het gewoon niet. Elke dag komen er weer nieuwe gegevens naar buiten. Laten we er met z'n allen niet bij voorbaat een stempel op zetten maar zien hoe het gaat lopen. Als iemand het wel denkt te weten, prima.
zo 12 juli 2020 om 02:20 - 12 juli 2020 om 02:20 # 172815
Z24
Marco, uiteraard heeft iedereen een mening.

Zelf vertrouw ik dan toch diegene die een goede onderbouwing van argumenten heeft, en nog liever iemand die gebruik maakt van beschikbare data.

Maar wie ben ik?
zo 12 juli 2020 om 00:27 - 12 juli 2020 om 00:27 # 172811
thebeast4000
wou ik voor de eerste keer in mijn leven dat programma kijken krijgen we dit weer:

https://www.telegraaf.nl/entertainment/1657513958/ab-osterhaus-toch-niet-in-ranking-the-stars
za 11 juli 2020 om 21:31 - 11 juli 2020 om 21:31 # 172801
AHK
[quote]sieg - 11 juli 2020 om 19:00
"AHK

Heb ze nog eens gelezen. Vertel mij waar en op welke punten ik mezelf tegenspreek.

Je doelt waarschijnlijk op het feit dat ik zei dat de besmettelijkheid van het coronavirus een probleem vormt? Die besmettelijkheid ga je binnenshuis echter niet tegen door afstand te houden, die 1,5 meter is uit de lucht gegrepen (no pun intended). De kans op besmetting verklein je waarschijnlijk wel door bijvoorbeeld betere ventilatie(systemen). Kans op besmetting in de buitenlucht was sowieso al te verwaarlozen.

Ik neem verder aan dat ik jou met je medische achtergrond niet hoef uit te leggen dat niet-medische mondkapjes de drager niet/nauwelijks tegen besmetting beschermen."[/quote]

Zal wel een gevalletje van interpretatie zijn van mij.
za 11 juli 2020 om 19:52 - 11 juli 2020 om 19:52 # 172795
Sieg
AHK

Heb ze nog eens gelezen. Vertel mij waar en op welke punten ik mezelf tegenspreek.

Je doelt waarschijnlijk op het feit dat ik zei dat de besmettelijkheid van het coronavirus een probleem vormt? Die besmettelijkheid ga je binnenshuis echter niet tegen door afstand te houden, die 1,5 meter is uit de lucht gegrepen (no pun intended). De kans op besmetting verklein je waarschijnlijk wel door bijvoorbeeld betere ventilatie(systemen). Kans op besmetting in de buitenlucht was sowieso al te verwaarlozen.

Ik neem verder aan dat ik jou met je medische achtergrond niet hoef uit te leggen dat niet-medische mondkapjes de drager niet/nauwelijks tegen besmetting beschermen.
za 11 juli 2020 om 19:00 - 11 juli 2020 om 19:00 # 172786
AHK
Sieg lees je laatste 2 berichten eens. Je praat jezelf volledig tegen.
za 11 juli 2020 om 18:54 - 11 juli 2020 om 18:54 # 172782
Marco
Z24

Maurice de Hond heeft een mening. Net zoals iedereen een mening heeft. Dat hij bekender is dan de meeste Nederlanders maakt zijn mening niet meer of minder waar. Geen diskwalificatie van je argument maar probeer een beetje nuance in de discussie (voor zover het geen debat is) te brengen.
za 11 juli 2020 om 18:34 - 11 juli 2020 om 18:34 # 172775
Z24
Dit is dus wat Maurice De Hond al sinds maart beweert....

STEEDS MEER BEWIJS ‘CORONA IS AIRBORN’
Toch blijven gezondheidsadviezen achter.

Regeringen beginnen langzaam hun beleid te veranderen vanwege de bezorgdheid dat kleine druppeltjes, SARS-CoV-2 kunnen bevatten. Na maanden van ontkenning, heroverweegt de WHO haar standpunt.

Convergerende bewijzen tonen aan dat SARS-CoV-2, het coronavirus dat verantwoordelijk is voor de COVID-19-pandemie, overgedragen kan worden via kleine druppeltjes, aerosolen genaamd, die door de lucht zweven en zich na verloop van tijd ophopen. Na maanden van discussie over de vraag of mensen het virus via de uitgeademde lucht kunnen overdragen, bestaat er onder wetenschappers toenemende bezorgdheid over deze transmissieroute.

Morawska en aerosolwetenschapper Donald Milton van de University of Maryland, College Park, ondersteund door een internationale groep van 237 andere clinici, infectieziektedokters, epidemiologen, ingenieurs en aerosolwetenschappers, publiceerden deze week een bericht in het tijdschrift Clinical Infectious Diseases, welke er bij de medische gemeenschap en de volksgezondheidsautoriteiten op aandringt om het potentieel voor overdracht via de lucht te erkennen. Ze vragen ook om preventieve maatregelen om dit type risico te verminderen.

De onderzoekers zijn gefrustreerd dat belangrijke instanties, zoals de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO), geen gehoor hebben gegeven aan het advies, in hun openbare berichten.
In reactie op het commentaar, heeft de WHO haar standpunt verzacht, door tijdens een persconferentie op 7 juli te zeggen, dat zij nieuwe richtlijnen zal uitbrengen over transmissie in omgevingen met nauw contact en slechte ventilatie. "We moeten openstaan voor dit bewijs en de implicaties ervan begrijpen met betrekking tot de transmissiewijzen, en ook met betrekking tot de te nemen voorzorgsmaatregelen," zegt Benedetta Allegranzi, technisch leider van de WHO-taskforce voor infectiebeheersing.

Morawska is 'echt blij, opgelucht en verbaasd' door de verklaring van de WHO.

Maandenlang heeft de WHO zich terughoudend opgesteld bij het idee dat er een aanzienlijke dreiging bestaat voor overdracht via aerosolen, die zich kunnen ophopen in slecht geventileerde locaties en door luchtstromen kunnen verplaatsen. De organisatie heeft volgehouden dat het virus voornamelijk wordt verspreid door besmette oppervlakken en druppels die groter zijn dan aerosolen. Deze worden gegenereerd door hoesten, niezen en praten en zouden relatief korte afstanden afleggen en snel uit de lucht vallen.
Door dit beleid zijn geen maatregelen genomen, die de overdracht via de lucht zouden kunnen voorkomen, zoals het verbeteren van de ventilatie van binnenruimten en limieten voor vergaderingen, melden de onderzoekers in hun bericht. “We zijn bezorgd dat het gebrek aan erkenning van het risico, voor door de lucht verspreide transmissie van COVID-19, en het ontbreken van duidelijke aanbevelingen met betrekking tot controlemaatregelen tegen het virus in de lucht aanzienlijke gevolgen zal hebben; mensen denken misschien dat ze volledig worden beschermd door zich te houden aan de huidige maatregelen, maar in feite zijn aanvullende maatregelen voor de lucht nodig voor verdere vermindering van infectierisico.

"Dit is nu met name van belang omdat de door de overheid opgelegde vergrendelingen gemakkelijker worden en bedrijven weer opengaan. "Om de pandemie te beheersen, moeten we alle infectiemiddelen beheersen," zegt Morawska, die voor het eerst contact opnam met de WHO met haar zorgen en begin april een samenvatting van het bewijsmateriaal publiceerde.

za 11 juli 2020 om 13:39 - 11 juli 2020 om 13:39 # 172611
Z24
Artsen luiden noodklok over coronamaatregelen: ‘Zo doorgaan levert schade op’
Ruim 13.000 Nederlanders uit de medische wereld zetten vraagtekens bij het doorgaan met de huidige coronamaatregelen. Onder hen ruim 600 artsen, chirurgen en andere medisch specialisten. Ze uiten hun bezorgdheid over de nauwelijks wetenschappelijk onderbouwde maatregelen van de overheid.

Psychische schade, economische schade en schade in de zorg omdat een groot deel van de zorg in de knel komt door coronamaatregelen. Volgens duizenden artsen, chirurgen, apothekers en andere medici leveren de coronamaatregelen op dit moment meer schade op dan dat ze voorkomen. Ze stellen een brandbrief op en willen meer wetenschappelijke onderbouwingen van de maatregelen, zoals de 1,5 meterregel.

‘In eerste instantie goed geweest’
,,De maatregelen zijn in eerste instantie goed geweest, laat dat duidelijk zijn. Je moet op dat moment wat doen, en snel. Op een gegeven moment moet je kijken of dat nog steeds verstandig is’’, zegt Roland Laurens. Hij is hart- en longchirurg in het Isala ziekenhuis Zwolle en was een van de eerste ondertekenaars van de brandbrief. Ondertussen hebben ruim 13.000 Nederlanders uit de medische wereld die brief ondertekend. Onder hen meer dan zeshonderd artsen, chirurgen en andere medische specialisten.

,,Het zegt eigenlijk wel veel dat dokters zich er nu over uitspreken. Dokters zijn over het algemeen terughoudend om uit de rij te stappen. Ze zoeken niet zo snel de publiciteit’’, zegt Laurens. ,,Het geluid leeft nu bij veel dokters dat er veel meer over de huidige maatregelen te zeggen is. De regels worden achter gesloten deuren bedacht en weinig onderbouwd. Over de 1,5 meterregel is veel te zeggen. Er wordt alleen al veel gediscussieerd over het verschil tussen binnen en buiten. Of over het belang van ventilatie.’’

Lastig te begrijpen voor burgers
Dick Bijl is één van de drie medici die de brandbrief opstelde. De voormalig huisarts en epidemioloog voert inhoudelijk het woord namens de duizenden artsen en andere medici. ,,In de eerste weken van de pandemie was alles onzeker en kon je weinig bezwaren tegen de maatregelen hebben’’, zegt Bijl. ,,Nu we zien dat lang niet alle maatregelen wetenschappelijk onderbouwd zijn, merken we dat ze moeilijk uitvoerbaar zijn. Als maatregelen zo onderbouwd zijn dat het te verantwoorden is, dan begrijpen burgers het ook en kunnen ze zich eraan houden.’’

Raymond Brunink is blij met de grote steun die de brief krijgt bij medici. Zelf is hij freelance apotheker. Als een apotheek tijdelijk overgedragen moet worden, kan zijn bedrijf in Zutphen ingeschakeld worden. ,,We hadden ook op het Malieveld kunnen gaan staan, maar dan was je weggeveegd’’, zegt Bruinink. ,,Het is goed om op deze manier het debat aan te gaan. Het zijn niet de minsten die de brief ondersteunen. Mensen uit de medische wereld met kennis van zaken.

Bron 09-07-2020 AD
za 11 juli 2020 om 12:34 - 11 juli 2020 om 12:34 # 172600
Sieg
AHK

Ik heb niet gezegd dat het niks voorstelt. Het was een onbekend virus en met die gedachte zijn er allerlei voorzorgsmaatregelen genomen, zoals de afgelasting van de sportevenementen die jij opnoemt. Daarnaast was de besmettelijkheid van het virus een probleem, net zoals het dat in de vitale sectoren is. Als het eenmaal heerst in een gebied waar ook het sportevenement plaatsvindt kan dat zorgen voor een hoop uitvallers waardoor er geen eerlijke competitie meer kan plaatsvinden. Ook de afwezigheid van publiek is natuurlijk een factor, want zonder publiek zijn er veel minder inkomsten en wordt het sportevenement een stuk onaantrekkelijker. Al met al, met de kennis van toen, logische besluiten dus.
za 11 juli 2020 om 10:21 - 11 juli 2020 om 10:21 # 172588
AHK
NikS Sieg laten we het eens van een andere kant bekijken. In jullie ogen stelt COVID-19 niets voor.
Waarom vinden er geen olympische spelen plaats?
Waarom gaan tennistoernooien zoals wimbledon en roland garros niet door?
Waarom is er bij de F1 geen publiek?
Waarom is nog geen publiek bij voetbalwedstrijden?

za 11 juli 2020 om 10:10 - 11 juli 2020 om 10:10 # 172586
matrix
[quote]niks - 11 juli 2020 om 02:39
"Ongelofelijk die gekte in België met mondkapjes. De staatsmedia (er is geen onafhankelijke pers en media in België en Nederland) heeft de mensen zo ontzettend bang gemaakt dat mensen er blij mee lijken te zijn. Ik citeer:
De mondkapjes zijn niet aan te slepen in de strijd tegen het coronavirus. Ook in Nederland stijgt de vraag. Onzin, reageert hoogleraar medische microbiologie Bert Niesters van het UMCG, op het gebruik van mondkapjes. ,,Tegen virussen helpt het niet, het is een schijnveiligheid.”. Slaap lekker schapen."[/quote]

Ken je Bert?
Waarom geloof je hem wel?
Omdat hij toevallig zegt wat jou goed uitkomt?
za 11 juli 2020 om 08:43 - 11 juli 2020 om 08:43 # 172570
Sieg
NikS

Dat is niks nieuws over die mondkapjes, effectiviteit was al vanaf het begin hoogst twijfelachtig, net zoals het effect van die 1,5e meter vanwege het bestaan van aerosols (in de buitenlucht was het sowieso al onzinnig).

Als je die dingen hier echter zegt gooi je de knuppel in het hoenderhok, het RIVM wordt hier als heilig beschouwd, daar mag je geen kritiek op hebben.
za 11 juli 2020 om 08:27 - 11 juli 2020 om 08:27 # 172569
NikS
Kap met Ab! Deze man was dolblij toen een kind besmet was met de Mexicaanse griep en hij vaccins mocht gaan produceren, hij trok een fles whisky open en verdiende er miljoenen aan.
za 11 juli 2020 om 06:50 - 11 juli 2020 om 06:50 # 172566
NikS
Ongelofelijk die gekte in België met mondkapjes. De staatsmedia (er is geen onafhankelijke pers en media in België en Nederland) heeft de mensen zo ontzettend bang gemaakt dat mensen er blij mee lijken te zijn. Ik citeer:
De mondkapjes zijn niet aan te slepen in de strijd tegen het coronavirus. Ook in Nederland stijgt de vraag. Onzin, reageert hoogleraar medische microbiologie Bert Niesters van het UMCG, op het gebruik van mondkapjes. ,,Tegen virussen helpt het niet, het is een schijnveiligheid.”. Slaap lekker schapen.
za 11 juli 2020 om 02:39 - 11 juli 2020 om 02:39 # 172565
Zuid12
[quote]thebeast4000 - 10 juli 2020 om 20:16
"ZUID12

deze meneer neem je wel serieus? ff goed kijken, niet uit de telegraaf

https://www.nu.nl/media/6063763/viroloog-ab-osterhaus-doet-mee-aan-nieuw-seizoen-ranking-the-stars.html"[/quote]

De man doet mee aan een programma, wat is daar mis mee ?
vr 10 juli 2020 om 21:28 - 10 juli 2020 om 21:28 # 172557
thebeast4000
Zuid12

deze meneer neem je wel serieus? ff goed kijken, niet uit de telegraaf

https://www.nu.nl/media/6063763/viroloog-ab-osterhaus-doet-mee-aan-nieuw-seizoen-ranking-the-stars.html
vr 10 juli 2020 om 20:16 - 10 juli 2020 om 20:16 # 172551
matrix
[quote]thebeast4000 - 10 juli 2020 om 17:23
"ZUID12

je gaat aan 1 belangrijk feit voorbij, omdat dat in jouw situatie niet zo goed uitkomt. 98% van de bevolking heeft weinig tot geen last van dat virus. daarom is het belangrijk dat mensen uit de risicogroepen afgeschermd worden of dat ze zelf sommige maatregelen treffen. dat zou dus betekenen dat 98 van de 100 mensen gewoon op het terras zouden kunnen gaan zitten, dat 98 van de 100 mensen gewoon naar het stadion kan gaan en ga zo maar door. niks anderhalve meter. maar als er dan gezegd wordt dat mensen die in de risicogroepen zitten beter niet op het terras kunnen gaan zitten of naar het stadion toe gaan staan die 2%, ook jij, op de achterste poten. dan zijn we opeens egoïstisch. zijn die risicogroepen eigenlijk niet diegene die egoïstisch zijn? waarom moet 98% van de bevolking van alles laten en doen omdat die 2% zich niet aan de aanbevelingen houden?"[/quote]

Kun je even een bron van die 98% geven?
vr 10 juli 2020 om 19:40 - 10 juli 2020 om 19:40 # 172549
Jamaique
AHK
Ik heb aangegeven wat er niet klopt. Dat jij er niet op terugkomt zegt mij genoeg. Namelijk dat je weer liegt dat het gedrukt staat. Maargoed, je tactiek is inmiddels wel bekend. Wat val jij weer door de mand kerel
vr 10 juli 2020 om 19:13 - 10 juli 2020 om 19:13 # 172543
AHK
[quote]jamaique - 10 juli 2020 om 18:35
"ZUID12
Bedankt voor je onzinnige bijdrages die verder op geen enkele wijze te maken hebben met mijn prikker aan AHK.
Ik wacht nu even op de reactie van onze lieger en bedrieger himself als je het niet erg vindt."[/quote]

Lees mijn bericht nog eens, en dan je reactie daarop.
Vergelijk dan eens wat er niet klopt in je beweringen.
Ik kom hier nuet meer op terug. Heb inmiddels een duidelijk beeld omtrent jou persoontje.
Sterkte kerel, en fijne schoolvakantie
vr 10 juli 2020 om 19:06 - 10 juli 2020 om 19:06 # 172542
Jamaique
zuid12
Bedankt voor je onzinnige bijdrages die verder op geen enkele wijze te maken hebben met mijn prikker aan AHK.
Ik wacht nu even op de reactie van onze lieger en bedrieger himself als je het niet erg vindt.
vr 10 juli 2020 om 18:35 - 10 juli 2020 om 18:35 # 172538
Z24
Zuid12, het was net Maurice de Hond die dit ter sprake bracht...
Het RIVM begint 'm nu pas schoorvoetend gelijk te geven. Maar als jij de artikelen die ik plaats niet leest of te moeilijk vindt....

Dat jij een volksmenner en een wetenschapper cq data-analist over een kam scheert, is verder voor eigen (kortzichtige) rekening!
vr 10 juli 2020 om 18:06 - 10 juli 2020 om 18:06 # 172535
Zuid12
[quote]thebeast4000 - 10 juli 2020 om 17:23
"ZUID12

je gaat aan 1 belangrijk feit voorbij, omdat dat in jouw situatie niet zo goed uitkomt. 98% van de bevolking heeft weinig tot geen last van dat virus. daarom is het belangrijk dat mensen uit de risicogroepen afgeschermd worden of dat ze zelf sommige maatregelen treffen. dat zou dus betekenen dat 98 van de 100 mensen gewoon op het terras zouden kunnen gaan zitten, dat 98 van de 100 mensen gewoon naar het stadion kan gaan en ga zo maar door. niks anderhalve meter. maar als er dan gezegd wordt dat mensen die in de risicogroepen zitten beter niet op het terras kunnen gaan zitten of naar het stadion toe gaan staan die 2%, ook jij, op de achterste poten. dan zijn we opeens egoïstisch. zijn die risicogroepen eigenlijk niet diegene die egoïstisch zijn? waarom moet 98% van de bevolking van alles laten en doen omdat die 2% zich niet aan de aanbevelingen houden?"[/quote]

Je hebt het over de terassen dat geloof ik wel. Je hebt het niet over de bijv kleine benauwde binnen ruimen zonder ventilatie dat zijn namelijk virus verspreiders
De meeste besmettingen zijn dan ook thuis of op de werkvloer veroorzaakt
vr 10 juli 2020 om 17:56 - 10 juli 2020 om 17:56 # 172533
thebeast4000
Zuid12

je gaat aan 1 belangrijk feit voorbij, omdat dat in jouw situatie niet zo goed uitkomt. 98% van de bevolking heeft weinig tot geen last van dat virus. daarom is het belangrijk dat mensen uit de risicogroepen afgeschermd worden of dat ze zelf sommige maatregelen treffen. dat zou dus betekenen dat 98 van de 100 mensen gewoon op het terras zouden kunnen gaan zitten, dat 98 van de 100 mensen gewoon naar het stadion kan gaan en ga zo maar door. niks anderhalve meter. maar als er dan gezegd wordt dat mensen die in de risicogroepen zitten beter niet op het terras kunnen gaan zitten of naar het stadion toe gaan staan die 2%, ook jij, op de achterste poten. dan zijn we opeens egoïstisch. zijn die risicogroepen eigenlijk niet diegene die egoïstisch zijn? waarom moet 98% van de bevolking van alles laten en doen omdat die 2% zich niet aan de aanbevelingen houden?
vr 10 juli 2020 om 17:23 - 10 juli 2020 om 17:23 # 172529
Zuid12
[quote]thebeast4000 - 10 juli 2020 om 16:53
"ZUID12

misschien moet je dan eens vertellen wie we wel moeten geloven?"[/quote]

Iedereen weet dat het een leugen is, dat de 1,5m niet helpt. De 1,5 is juist heel belangrijk .
Om eerlijk te zijn zou ik de 1,5 ook overboord gooien sterker als muzikant de 2m dat is namelijk de afstand in een orkest
vr 10 juli 2020 om 17:12 - 10 juli 2020 om 17:12 # 172528
thebeast4000
Zuid12

misschien moet je dan eens vertellen wie we wel moeten geloven?
vr 10 juli 2020 om 16:53 - 10 juli 2020 om 16:53 # 172525
Zuid12
[quote]jamaique - 10 juli 2020 om 16:17
"ZUID12
Rare reactie van je. Waarschijnlijk heb jij de laatste tijd gewoob niet zo goed opgelet en komt het daarvandaan.
Het verhaal van AHK klopt gewoon niet met zn eerdere prikkers dus ik mag zijn verhaal gerust twijfelachtig noemen. Het trieste feit dat zijn vrouw is overleden doet daar niks aan af.
Als jij dat ongepast/disrespectvol vindt prima. Zal me verder een zorg zijn"[/quote]

Je kunt lulle als brugman, de 1,5 heeft weldegelijk efect gehad . Hint luister wat minder naar de duo de hond / Jensse
alias flipke en flupke ?
die dat zijn de allergrootste huigelaars van Nederlandse media 0,0000 kennis

vr 10 juli 2020 om 16:35 - 10 juli 2020 om 16:35 # 172518
Jamaique
Zuid12
Rare reactie van je. Waarschijnlijk heb jij de laatste tijd gewoob niet zo goed opgelet en komt het daarvandaan.
Het verhaal van AHK klopt gewoon niet met zn eerdere prikkers dus ik mag zijn verhaal gerust twijfelachtig noemen. Het trieste feit dat zijn vrouw is overleden doet daar niks aan af.
Als jij dat ongepast/disrespectvol vindt prima. Zal me verder een zorg zijn
vr 10 juli 2020 om 16:17 - 10 juli 2020 om 16:17 # 172507
Zuid12
Jamaique
Het heeft weldegelijk effect gehad, het blijkt dat het grootste deel van de besmettingen zijn thuis of op de werkplek ontstaan dankzij de 1,5m regel

Jou reactie richtig ahk is zeer ongepast bovendien zijn de reacties van ahk telkens terecht.

Degene die hier liegt en zuigt zoals een rat ben jij
vr 10 juli 2020 om 16:07 - 10 juli 2020 om 16:07 # 172506
thebeast4000
Jamaique

jammer genoeg kan ik je geen duimpje omhoog geven. ik heb het er maar bij gelaten gisteren maar ik heb ernstige twijfels of dat wel allemaal klopt.
vr 10 juli 2020 om 14:50 - 10 juli 2020 om 14:50 # 172498
Jamaique
AHK
Gecondoleerd, dat is uiteraard vreselijk.
Maar dat verandert niet dat jij een zuiger en een leugenaar bent.
Recent was je nog stoer aan het doen over je nachtdiensten en nodigde je ons uit met je mee te lopen en nu werk je al weken niet meer in loondienst. Wat ben je nu dan, freelance verpleegkundige?
Daarnaast meen ik me te herinneren dat je vrouw al is overleden voor het hele corona gebeuren. Wat het niet minder erg maakt natuurlijk, maar als dat zo is en je gebruikt het dan nu als een argument dan is dat wel een beetje ziek.
Nogmaals, heel erg wat je is overkomen maar voor mij blijf je niets meer dan een vervelende zuiger en leugenaar
vr 10 juli 2020 om 13:58 - 10 juli 2020 om 13:58 # 172489
matrix
[quote]niks - 10 juli 2020 om 12:12
"Z12 In mijn omgeving zijn ook mensen bang voor dit virus... Maar zet een bak chips op tafel en iedereen vreet eruit! Stop deze waanzin."[/quote]

Een echte neanderthaler reactie dit.
Jij weet echt niet wat er aan de hand is.

Maar ik snap het wel. Er is een verschil als je naar bij voorbeeld een AH winkel gaat in een klein dorp of ergens naar een Lidl in Hoensbroek qua gedrag van mensen.
Ik zal maar niet zeggen wat ik denk waar dat aan ligt.
vr 10 juli 2020 om 12:30 - 10 juli 2020 om 12:30 # 172480
NikS
Z12 In mijn omgeving zijn ook mensen bang voor dit virus... Maar zet een bak chips op tafel en iedereen vreet eruit! Stop deze waanzin.
vr 10 juli 2020 om 12:12 - 10 juli 2020 om 12:12 # 172475
Z24
AHK gecondoleerd!
vr 10 juli 2020 om 07:16 - 10 juli 2020 om 07:16 # 172442
NikS
Gecondoleerd AHK ..

Desondanks blijf ik fel tegenstander van de heersende viruswaanzin en de 1,5m maatschappij. Het griepsseizoen is voorbij, er vallen jaarlijks duizenden doden door de griep in Nederland. Voorheen hoorde je het regime en de mainstream media hier amper over. Kijk ook uit met dat vaccin mensen, virologen (ze roepen allemaal wat anders!) zoals de heer Oosterhaus gaan miljoenen verdienen eraan. Natuurlijk zijn ze voorstander!
vr 10 juli 2020 om 01:11 - 10 juli 2020 om 01:11 # 172438
AHK

Deprecated: Automatic conversion of false to array is deprecated in /var/www/vhosts/wijzijnrodajc.nl/php8-3-24.wijzijnrodajc.nl/forum/view/thread/index.php on line 423
@allen ik hoef geen medelijden. Daarvoor was mijn bericht niet bedoeld.
Misschien snappen mensen nu waarom ik heftig reageer als mensen COVID-19 afdoen met een griepje.
Mijn vrouw was nooit ziek en had geen verdere aandoeningen.
Nadien heb ik mijn huidig leven onder de loep genomen en grondig gekeken wat is nu echt nodig.
Ik heb ontslag genomen en ben iets anders begonnen.
Dus die Überking aan de overkant kan ook stoppen met zijn zwaailichten verhaal. ( ik weet dat ie meeleest hier, vandaar deze zin).
do 9 juli 2020 om 21:11 - 9 juli 2020 om 21:11 # 172424
matrix
Gecondoleerd AHK
En veel sterkte gewenst.
do 9 juli 2020 om 19:47 - 9 juli 2020 om 19:47 # 172410
viro
AHK

Gecondoleerd nog met je vrouw. Denk alleen dat weinig mensen dat wisten. En weet zeker dat beest dit niet geweten heeft anders zou hij die opmerking nooit gemaakt hebben.

Aan fatsoen ontbreekt het vaak bij ons allemaal hier op het pb.
do 9 juli 2020 om 18:59 - 9 juli 2020 om 18:59 # 172407
thebeast4000
AHK

als dat zo is dan mijn welgemeende excuus. misschien moet jij je eigen prikkers er eens op naslaan en eens lezen wat jij elke keer aan mijn adres voor opmerkingen hebt. en niet alleen jij, lopen hier nog een paar figuren rond die zich daarvan bedienen.
do 9 juli 2020 om 18:25 - 9 juli 2020 om 18:25 # 172401
AHK
thebeast4000 een fatsoenlijke discussie voeren is niet mogelijk hier?
Wat noem jij fatsoen? Je beticht mij van slapen met een opgeblazen vrouwtje.
Mijn vrouwtje is enige tijd gecremeerd. Dus wat is fatsoen in jouw ogen.
Nee ik vraag niet om medelijden oid.
Daarbij ben ik sinds 4 weken geen loonslaaf meer.
Wil jij een fatsoenlijke discussie? Toon dan fatsoen.
do 9 juli 2020 om 18:19 - 9 juli 2020 om 18:19 # 172400
matrix
[quote]zuid12 - 09 juli 2020 om 14:31
"THEBEAST4000 - 09 juli 2020 om 13:02
"ZUID12

dus dat is schokkend in jouw ogen? en dat het beleid in ons land die bewoners van de verzorgingstehuizen in gevaar bracht plaatsen we onder de noemer " foutje "? volgens mij heb jij er meer een probleem mee dat de man rechts is."

De toestanden in de verzorgingshuizen was door tekort aan beschermingsmiddelen absoluut niet goed, dat probleem was overigens niet alleen in Nederland. Duitsland had de zelfde problemen alleen konden de patiënten direct op de ic terecht.

Die Braziliaan is niet rechts ,maar ongeschikt en een gevaar voor zijn eigen bevolking.
Gelukkig waren de Gouverneurs wel verstand verstandig.

Jou probleem is dat je direct op de kast zit bij elk bericht wat terecht negatief is over je vriendjes

Ik kan je veraden dat die in de VS helemaal niet meer zo stevig in het zadel zit. De info die ik heb is van iemand die regelmatig in de vs komt en dus gee media"[/quote]

thebeast4000 loopt altijd hard weg met buitenlanders zoals Brazilianen, Amerikanen en Bulgaren om later weer heel hardcore moeten terug krabbelen. Steeds hetzelfde liedje.
In Brazilië sterven mensen op de gangen van het ziekenhuis maar zuigen blijft hij.
Niemand neemt hem hier nog serieus als je dat soort landen en hun leiders verheerlijkt.
Als Caenen daar dit seizoen geweest was dan had Drs natuurlijk anders gepiept want dat was zijn Holmaat ???
do 9 juli 2020 om 18:14 - 9 juli 2020 om 18:14 # 172399
thebeast4000
Zuid12

dat is dus niet zo. daar hebben ze meteen die verzorgers getest en voorzien van beschermingsmiddelen. en dan kan het nog altijd gebeuren. maar het is wat anders als je je als verantwoordelijken compleet blind staart op de ziekenhuizen en ic's en de verzorgingstehuizen aan hun lot overlaat. en ik op de kast? serieus? ik kan wel wat hebben beste zuid12. ik weet dat hier voornamelijk links nederland vertegenwoordigd is en dat de meerderheid blind achter de media en verantwoordelijken aanloopt, dus dat op de kast zoals jij dat noemt valt reuze mee. hier op dit prikbord moet je niet zijn voor een fatsoenlijke discussie, daar ben ik in de tussentijd wel achter.
do 9 juli 2020 om 14:41 - 9 juli 2020 om 14:41 # 172365
Zuid12
[quote]thebeast4000 - 09 juli 2020 om 13:02
"ZUID12

dus dat is schokkend in jouw ogen? en dat het beleid in ons land die bewoners van de verzorgingstehuizen in gevaar bracht plaatsen we onder de noemer " foutje "? volgens mij heb jij er meer een probleem mee dat de man rechts is."[/quote]

De toestanden in de verzorgingshuizen was door tekort aan beschermingsmiddelen absoluut niet goed, dat probleem was overigens niet alleen in Nederland. Duitsland had de zelfde problemen alleen konden de patiënten direct op de ic terecht.

Die Braziliaan is niet rechts ,maar ongeschikt en een gevaar voor zijn eigen bevolking.
Gelukkig waren de Gouverneurs wel verstand verstandig.

Jou probleem is dat je direct op de kast zit bij elk bericht wat terecht negatief is over je vriendjes

Ik kan je veraden dat die in de VS helemaal niet meer zo stevig in het zadel zit. De info die ik heb is van iemand die regelmatig in de vs komt en dus gee media
do 9 juli 2020 om 14:31 - 9 juli 2020 om 14:31 # 172362
thebeast4000
zuid12

dus dat is schokkend in jouw ogen? en dat het beleid in ons land die bewoners van de verzorgingstehuizen in gevaar bracht plaatsen we onder de noemer " foutje "? volgens mij heb jij er meer een probleem mee dat de man rechts is.
do 9 juli 2020 om 13:02 - 9 juli 2020 om 13:02 # 172347

Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
zondag 11 januari 2026 om 12:15
Parkstad Limburg Stadion

Roda JC Kerkrade

VVV-Venlo

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2025/2026.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement